Hoppa till innehåll

Nyheter

Nyheter och artiklar inom mobil kommunikation

Driva in fakturor via SMS

Så kan SMS- påminnelser vid fakturering förbättra kassaflödet

31 oktober, 2019

Att inte få in betalningar i tid är ett bekymmer för företag, oavsett storlek. Finansiell stabilitet är en förutsättning för tillväxt, och som en del…

Läs mer
Kundengagemang med SMS

Så engagerar du kunder via SMS

4 oktober, 2019

Email kan ligga olästa i inboxen under flera dagar och telefonsamtal missas, men SMS når människor direkt. Cirka 96% av alla SMS blir lästa inom…

Läs mer
Skicka SMS till kunder

Så kan konkurrensutsatta branscher öka kundlojaliteten med hjälp av SMS

10 juni, 2019

Kraven på vad bra kundtjänst innebär har förändrats, om det tidigare i mycket handlade om att lösa problem handlar det idag allt mer om att…

Läs mer

21st Century Mobile får ny VD

23 maj, 2019

Christian Gröning tar över som ny VD för 21st Century Mobile efter Ulrika Pernestad som går vidare och startar eget företag inom den nya gigg-arbetsmarknaden.…

Läs mer

Så kan vården bättre nyttja sin kapacitet med hjälp av SMS-kommunikation

10 maj, 2019

SMS-kommunikation ut till kund och medarbetare används brett inom flera olika områden. En av de branscher där man kan se nyttan på ett mycket tydligt…

Läs mer

Ny tjänst gör det enklare att nå rätt målgrupp med rätt information

20 februari, 2019

21st Century Mobile lanserar en ny tjänst som gör det enklare för företag eller offentliga verksamheter att nå rätt person med rätt information. Via ett…

Läs mer
SMS för fastighetssystem

Så kan fastighetsbranschen vinna på att använda SMS i sin kommunikation

4 februari, 2019

Fastighetsbranschen är en kundnära bransch, kontakten med kunderna (hyresgäster eller bostadsrättshavare) är inte bara viktig utan brukar även ske relativt ofta. Kontakten kan handla om…

Läs mer
Händer som håller i en mobiltelefon

Använd SMS som en tillväxtkanal för företaget

20 december, 2018

SMS kommer även under 2019 vara en växande kanal för företag att nå ut till sina kunder. En anledning till att SMS är så populärt…

Läs mer
Tandläkare skickar kallelse och påminnelse via SMS

Kallelser via SMS sparar in både tid och utgifter för Tandläkarna på hörnet

27 september, 2018

Tandläkarna på hörnet är en tandläkarpraktik i Katrineholm. Kliniken grundades 1983 och redan från början har de profilerat sig som en modern och framåt klinik.…

Läs mer
Resenär tar emot bokning via SMS

Effektiv kundhantering inom färje- och kryssningstrafik

19 september, 2018

I veckan har 21st Century Mobile talat på BOOKIT konferens i Helsingfors på ämnet effektiv kundhantering. BOOKIT är Hogia Ferry Systems boknings- och biljetteringssystem för…

Läs mer
Skrolla till toppen