Ny tjänst gör det enklare att nå rätt målgrupp med rätt information
21st Century Mobile lanserar en ny tjänst som gör det enklare för företag eller offentliga verksamheter att nå rätt person med rätt information. Via ett enkelt webbgränssnitt kan kunder, invånare eller medarbetare anmäla vilken typ av information de vill få skickad till sig. Det fungerar som en prenumerationstjänst där mottagaren enkelt anmäler och avanmäler sig för olika intresseområden. I andra änden läggs personerna automatiskt till i rätt utskickslista för SMS- eller Voice-utskick. Den stora fördelen för avsändaren av kommunikationen är att man får ett enkelt verktyg för att enbart skicka information om sådant som mottagaren faktiskt bett om att få. Dessutom lägger man som avsändare minimal tid på administration eftersom processen är automatiserad.
Så här säger 21st Century Mobiles VD Ulrika Pernestad:
”När människor får den information de är intresserade av och själva kan styra över vad de mottager blir kommunikationen relevant och exakt. Vi tycker att kommunikation ska vara något positivt för mottagaren och tror att bra kommunikation stärker kundrelationen. Därför vill vi göra det enklare för våra kunder att kommunicera relevant information på ett snabbt, effektivt och träffsäkert sätt”.
Tjänsten kan integreras i eget system via vårt API eller användas som ett tillval till 21st Century Mobiles kommunikationsplattform. I båda fallen väljer kunderna själva hur prenumerationsformuläret ska vara utformat både gällande innehåll och design.
Läs om tjänsten: https://www.21st.se/tjanster/sms-prenumeration/