Hoppa till innehåll

SMS som marknadsföringskanal

De flesta SMS blir lästa inom loppet av ett par minuter

Med SMS når du 5 miljarder mobilanvändare världen över

SMS är den kanal som når ut till flest mobilanvändare. Anledningen till att SMS har så stor räckvidd är att användaren inte aktivt måste ladda ner en app, SMS finns som förinstallerad funktion på alla mobiltelefoner. Räckvidden är förmodligen en av anledningarna till att SMS-marknadsföring fortsätter att växa, trots det stora utbudet av chatt- och kommunikationskanaler som finns idag. Kanske är det också enkelheten som skapar framgången - ett SMS är kort, konsist och personligt. SMS har dessutom tre gånger så hög öppningsfrekvens som email!


    Avbrotts-/störningsinfoPåminnelserMarknadsföringAnvändarverifieringKundundersökningarInternkommunikationBokningarAnnat

    Beskriv vad:

    Företag

    Ditt namn

    Din epost

    Ditt telefonnummer

    Meddelande


    This site is protected by reCAPTCHA and the Google

    Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Vad särskiljer SMS som marknadsföringskanal?

    Opt-in baserat

    När det gäller just marknadsföring och SMS bör du bara skicka till dem som uttryckligen gett sitt samtycke. Det innebär att din lista består av kunder som verkligen vill ha information från dig. Ju mer relevant och önskad info du skickar desto högre respons!

    Direkt

    Ett SMS känns personligt och når fram. När du har din kunds mobilnummer har du en direkt väg in personens inkorg. SMS kan till skillnad från email inte riskera antas vara spam och hamna i en skräpkorg. SMS är oberoende av om mottagaren laddat ned en app eller använder en viss typ av mobil. Du når hela befolkningen oavsett ålder. 

    Kort & koncist

    Less is more sägs det. Om det är träffsäkerhet du är ute efter kan det ligga något i det. De begränsningar SMS har i form av längd och grafik kan vändas till en fördel, det tvingar dig att tänka till gällande budskap och instruktioner. 

    Mätbart

    Genom att lägga in länkar i SMS:et, be användaren att utföra något specifikt, använda erbjudandekoder eller mäta intresse i form av opt-in och opt-out är SMS i högsta grad mätbart.  

    Använd länkar i meddelandet för att bredda informationen och ge användaren en utökad digital upplevelse. Kombinationen ger mottagaren den enkelheten och tydligheten som utmärker SMS samtidigt som du som avsändare inte begränsas till SMS:et som kommunikationskanal.

    00:00:00
    00:00:05

    Läs in dig på ämnet!

    Är du redo att finslipa kunddialogen?

    Vi erbjuder SMS som en integrerad tjänst. Via API kan vi integrera SMS i ert CRM, kunddatabas, bokningssystem, e-handel, och så vidare! Vi erbjuder även en fristående kommunikationsplattform.


      Avbrotts-/störningsinfoPåminnelserMarknadsföringAnvändarverifieringKundundersökningarInternkommunikationBokningarAnnat

      Beskriv vad:

      Företag

      Ditt namn

      Din epost

      Ditt telefonnummer

      Meddelande


      This site is protected by reCAPTCHA and the Google

      Privacy Policy and Terms of Service apply.

      Skrolla till toppen