Hoppa till innehåll
Patientuppföljning i mobilen

Vi är oerhört stolta över att ha ingått ett långsiktigt samarbete med det norska techföretaget Diffia.  Företaget har tagit fram en digital assistent för vårdsektorn. Assistenten, som går under namnet Nimble, underlättar kommunikationen mellan personal och mellan vårdgivare och patient.

Via integration till 21st Century Mobiles kommunikationsplattform kommer vårdpersonal och patienter på norska sjukhus kunna mottaga och skicka meddelanden via SMS som en del i Nimble.

Sjukvården är enormt pressad i alla nordiska länder. Diffia har genom sin digitala lösning för patientuppföljning i hemmet tagit fram ett verktyg som kan underlätta i kommunikationen mellan både patienter och personal. I en tid där vården utsätts för otroligt stora påfrestningar och alla patienter inte kan få vård inom sjukhusets fyra väggar är deras lösning högaktuell.

– Christian Gröning, CEO 21st Century Mobile

21st har sedan 2010 ett partneravtal med Norsk Helsenett inom ramen för mobila tjänster till hälsosektorn i Norge. Norsk Helsenett är ett statligt företag som ägs av Helse- og omsorgsdepartementet. De norska myndigheterna ställer höga kvar på säkerhet och kvalité.

Samarbetet mellan Diffia och 21st kunde möjliggöras tack vare tidigare genomlysning av 21st tekniska lösningar och kvalitetssäkring för att möta de höga säkerhetskraven från norska myndigheter. Alla meddelanden som skickas via 21st meddelandeplattform från norska sjukhus kommer att krypteras och all data anonymiseras för att säkerställa patientintegriteten.

21st ser fram emot att få vara med och bidra till en innovativ lösning som vi tror gör reell skillnad för vårdsektorn idag och i framtiden.

Skrolla till toppen